tisdag 13 april 2010

hej jag vill ha en mini-laptop.

Något jag länge tyckt vara en pryl mot onödigare hållet är mini-laptopen.
Vad är upp med det, har jag undrat. Det finns ju vanliga laptopar.
Dessutom har jag tyckt, och tycker fortfarande, skärmarna vara irriterande små.

Plötsligt vill jag nu ha en.
Ja. En som jag skulle använda enbart till att skriva på.
En liten liten vän som jag behändigt kunde plocka fram när som helst.
I ett hörn där jag tänker att där vill jag skriva. Eller i bussar, som för övrigt är produktiva platser för mig. Redan i sängen på kvällarna vill jag ha en. Jag vill berätta så mycket men mina händer och armar orkar inte berätta lika mycket.

Den vanliga laptopen jag har nu har blivit så gammal och sliten att den knappt orkar alls utan strömkabel. Trött och halvt förstörd är den också, så ifall jag börjar studera i höst har jag ändå tänkt köpa mig en ny för mina studentpengar. Inte en mini alltså, utan en vanlig.
Det här borde på något sätt gå att slå ihop i ett köp, jag vet.
Men att ha en som man bara skriver på vore nog rätt bra. Tycker bortskämda materialisten jag. Fast jag vet inte. Nä. Jag har inte råd.
Vill du köpa en åt mig?
Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar