lördag 20 mars 2010

den gudomliga komedin eller öh inte riktigt

Jag har tydligen skapat en komedi.
Sa en dramaturg jag lärt känna i vinter.
En dramaturg som leder dramalabbet.

Jag blev inte ens sågad.
Utan folk skrattade och gillade.
Jag hade tydligen tagit i beaktande något med relationer karaktärerna emellan, samt mål och problem i pjäsen, som man ska tänka på men som jag inte ägnat en tanke.
Den var skruvad, härlig, och hade fin humor.
Sa dom. Inte vet jag. Kanske.

Tills nästa gång bör jag rensa dialogerna, fanns tydligen några överflödiga ord här och där.
Också måste jag hitta på ett slut. Flickan får inte dö. Den var för rolig för sånt. Sedan måste jag ändra en aning på flickan, fundera på om fågeln symboliserar något och slutligen namnge min komedi. Försöka duger.

Så många sömnlösa nätter det här har fött, så många dagar med stressmyror i huvudet, och sådan positiv kritik det slutligen fick, är jag nu värd en cider eller två med min kompis Serne som oftast håller till i Karis. Ikväll är vår nationalitet fransk. Oui! Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar