söndag 21 mars 2010

när vi festade som fransmän.

Serne anlände till min enkla boning. Det var nu vi var franska.

Vi fick världens idé och gjorde en sida för "EN PÅSA ME FISKA. HE E BLANDAD FISK!" på Facebook. Hela grejen härstammar från Pleppos fyndhörnan, och självaste upphovsmakaren blev fan nummer ett, bortsett från mig. Vi gjorde high five och firade med vin. Franskt så.
.

Simon kom också. Med två björnar i fickan och en hel del roliga funderingar i huvudet.


Kylskåpspoesi är bäst.

Serne sa "Ida kan int du spela naating på gitaaarn?"
Så det gjorde jag.
Sedan hade vi allsång och sjöng Knockin' On Heaven's Door.
Ifall allsångsledaren inte hade blandat ihop verser hade gått bättre.


Vi kom till Ollis och Harri var där. Hans namn var roligt att säga på franska, fast vi kanske trodde att vi var mer franska än vi faktiskt var.


Nu följer ett antal roliga franska bilder på Serne och mig.


Mot slutet av kvällen såg vi Che Guevara. Tänk att han lever och tänk att han till på köpet vistas i Vasa. Se nu bara. Det är ju han.


Det var en mycket rolig, men underlig, kväll. Idag botade vi bakfyllan med pizza och sen for Serne hem med buss.
Nästa gång är vi tyskar.

3 kommentarer:

  1. he jo han :D

    jag sko å ha vila vara franskis :)

    SvaraRadera
  2. haha ja! ja tänkt nåo på de :D
    ja do sko ha klara e betär än ja, do kan jo fransk.. men vi kan va e igen :D

    SvaraRadera
  3. je ne sais pas! men säkert sko ja ha fösökt x)

    SvaraRadera