tisdag 16 februari 2010

idag tycker jag

att om man själv är totalt oförmögen att avläsa notpapper och musiktermer i övrigt ska man inte fnysa åt att andra har problem med tempot i en snabb låt. Inte för att jag tar illa upp, men ja, jag tycker man kan fnysa först när man själv hade kunnat prestera bättre. Om ens då.

Jag vandrade iväg så långt att jag till slut inte visste var jag var. Det var roligt.
Sen svängde jag om. Och gick tillbaka. Det var skönt. Hade jag varit kapabel att skriva medan jag går hade jag producerat en och en halv novell.
Att jag inte kan är smått orättvist. Samma sak gäller när jag ska dricka. Jag kan inte dricka när jag går. Därför skulle jag vilja lösa problemet med en hatt man kan hälla vätska i, och sedan sugrör ner från den. Det vore något. För mig. Och oss alla.
Sen kan jag inte heller hålla killar i handen på stan. Ska sanningen fram? Okej. Sanningen: jag tycker det är skönt.
Jag tycker det finns tillräckligt med tid för sådant inomhus.

Jajaja. Sovmorgon imorgon. Trevligt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar