onsdag 27 januari 2010

onsdag.

Det är onsdag och blåser omänskligt (oväderligt?) hårt.
Jag går till skolan och skrattar åt rektorn.
Vi går alla på vernissage och jag tar karameller och läser på väggen att folk svälter.
Sväljer istället för att spotta ut.
Jag ritar tröjtryck. Äter soppa.
Har gitarrlektion. Gör ett oväntat låtval.
Går hem och förfryser.
Vill pierca läppen och vill testa på hårfärgen i skåpet och vill ha fredag och vill ha och vill ha.
Tar med mig en herreman och far till biblioteket.
Lånar många böcker.
Måste ringa hyresvärd och socialskötare.
Hatar formella samtal.
Hejdå onsdag.

2 kommentarer:

  1. jag sa hej he e ida berg
    han sa nå hej ida berg!
    jättehurtigt och snällt. så tå gick e bra å ja sa va ja vila å han sa att hovosaken e att ja betalar, spelar ingen roll når :D

    SvaraRadera