tisdag 26 januari 2010

come together.

Blev glad i morse när Robban kom in med Beatles-låtar som vi skulle spela. Come Together bland andra. Ingen annan än jag hade hört den förut så ingen visste desto mer. Inte jag heller för den delen, fast jag har spelat den några gånger i min ensamhet.
Då började vi då.
Sången är rätt krånglig, så våra sångerskor hann inte med alls. Trumkompet är inte det långsammaste heller. Där rök Joel. Jenny hör inte Simon på bas och därmed tystnar pianot. Jag hör inte hellre basen och tappar bort mig med gitarren. Allting tysnar. Som en maskin, en sak i taget. Det var roligt. Och visst började det gå bättre. Men jag föredrar fortfarande det här


Jo och idag blev jag allergisk. Mot ananas.
Och nu är Evert, August och Cornelis mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar