torsdag 7 januari 2010

jag målar!

Hör och häpna. Jag. Målar. En. Tavla. På. Bildkonst.

Damen hade nog vilat upp sig under julen för idag var hon nästan snäll. Vi blandade till och med färger utan att gräla. Jag hade frågor om sommarjobb, spöken, grafiker, immunitet, gips och hästskor.
Uppgiften var att utgående från en låttext eller dylikt måla en tavla. Eftersom hon inte har en aning om vad som rör sig i mitt huvud kände jag mig ovanligt fri till att göra vad jag ville. Lite tänkte jag väl på Dylan. Den går i mina favoritfärger. Det känns bra.

Sen har jag hoppat runt och varit glad, hämtat mitt riktiga körkort och gått runt och frågat sommarjobb. Det här betyder att imorgon har jag tre viktiga samtal att ringa. Hej jag heter Ida och jag är lite konstig. Tack och hej.

Ps. Angående sommarjobb, om någon vet något i stan eller ganska nära stan, säg till! Jag vill och tänker nämligen inte flytta hem över sommaren. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar