fredag 8 januari 2010

en grabb med gitarr.

Jag hackade purjolök. Då spelade radion Säg aldrig nej till en grabb med gitarr. "Nä ja hadd it tänkt göra he heldär, hihihihehehe" var vad jag tänkte samtidigt som jag försökte uppmana min klass att lyssna vilken bra låt. Fast egentligen var den kanske inte så bra. Men första gången var den fin, på en fredag dessutom.

Istället för att ta del av den lyxiga fredagsmaten stack jag idag iväg med Sofia och Lina. Vi gick på stan, åt mjuk glass (nej, inte mjukglass, mjuk glass, nästan grädde) kollade Wallander och pratade om konstiga saker och vanliga saker och andra saker.

Vad gör jag då sen ensam en fredagskväll som denna?
Lär mig lite Beatles på gitarr. Äter choklad. Myser.
Nu önskar du allt att du var här.
Jag kommer på att jag har glömt att skriva CV.
Du vill inte längre vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar