söndag 10 januari 2010

istället för en drink.

släpp mig,
du måste falla,
alla faller vi.
hur menar du?
du har en bulle i munnen och det är svårt att höra vad du säger.
håll käften. vi faller alla en dag,
du måste våga släppa.
jag vet inte vad du menar.
du vet ju inget.
inte du heller.
håll käften.
tänk om ingen vet något.
tänk om ingen vet inget.
inget vet ingen.
hur ska vi veta nånting.
hur ska vi veta vad som är rätt och fel.
varför är det lättare att göra fel än att göra rätt.
hur ska vi veta hur många taxibilar det finns
och varför vissa blindtarmar spricker.
det kanske bor en skomakare ovanför eller mitt emot dig,
fastän det är ett utdöende yrke.
hellre det än en våldtäktsman.
hur blir man sådan?
hur ska vi veta.
släpp mig, våga.
jag hör inte vad du säger.
håll käften. släpp.
utan att veta.

4 kommentarer: