söndag 10 januari 2010

jag har tänkt.

jag har tänkt på
att det är fem dagar till fredag.
på fredag får jag pengar. tills dess har jag tre euro att leva på.
jag har tänkt på att det kunde vara noll.

jag har tänkt på att jag inte är bra på något.
eventuellt på att spela alias. oj vilken grej.
men tack mamma för att du köpte spelet åt mig för elva jular sedan.
det känns ändå som att jag inte är bra nog.

jag har tänkt på att tiden går och alla förändras och undrat varför.
och vem är nästa nya människa jag träffar och vad är dennes historia?

jag har tänkt på att vi får se vår nya dramalärare imorgon.
och drömt en mardröm. om julshowen, vi hade en föreställning och ingen kunde nånting. allt gick fel. jag kom inte ens ihåg att jag hade varit på scenen efteråt. så trött och borta var jag. vi fick en utskällning av anna och därför slutade hon.
mardröm alltså.

jag har tänkt på vad jag har för fel när jag fryser konstant, hela min kropp kliar och jag har huvudvärk.

det har jag gjort idag. dessutom fick jag en gurka levererad till dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar