måndag 11 januari 2010

måndag måndag måndag.

Nya dramaläraren var en kvinnlig sådan.
Jag lovade nästan att i sällskap av två eller tre andra skriva en pjäs till våren. Att skriva i samspel med andra är kanske inte min starkaste egenskap men det ska nog gå bra.

Vi ritade av varandra. Gick runt i cirklar och alla skulle rita något på någon. Det här är jag:

Pupiller är något jag saknar men vackert så.

Vid maten råkade jag ta en konstig smörkniv ur knivbyttan istället för en vanlig. Det här märkte jag först vid bordet och då sa Jossan att jag får önska mig en sång. Som när man fick mandeln i gröten i lågstadiet. Jag önskade Coldplay och fick Viva La Vida.
Jossan höll takten genom att slå på tallriken så hårt att folk nästan trodde att hon hade nåt viktigt ärende. Tack för fin sång, Sannah och Jossan.


En kille i min klass frågade plötsligt mig om jag tror att människan kommer från apan. Ja, eller åtminstone mer än från Gud, var mitt svar.
(Han vet det redan men gjorde det bara för att jag vet inte för vad.)

Då kom nån ramsa om att man inte har hittat alla ben och skelett och nånting.
Nähä, men nånting har man ju i alla fall med säkerhet hittat.
Sen kommer utläggningar om att människan bara kan utvecklas till det sämre.
Jag: Såklart inte.
Han: Jo, människorna är kanske starkare idag för att de äter så mycket vitamin.
Jag: ...
Han: Så du tror att människan plötsligt kan födas med sex fingrar?

Jag: Var ligger logiken i detta? Det borde redan har hänt ett par gånger i historien. Vad som helst kan ju tydligen hända. Jag blir inte förvånad.
Han: Jag tycker nog den där evolutionsteorin är ganska ihålig.

Tänk om jag tycker likadant om hans teorier?
Men jag säger det inte för jag respekterar att han tror och han får tro vad han vill och jag tycker det är intressant.
Jag tar inte på något sätt illa upp eller så. Däremot börjar jag bli lite trött på tjatet.

Efter skolan såg jag Robin Hood och jag gjorde det. Sa hej Robin Hood. Fina mössan vågade jag inte kommentera men det var ju det här med ett steg i taget.
Hämtade biljetter till Kornelias Hjärta på söndag. Ska bli intressant.
Ikväll är jag halvt bortbjuden på glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar