onsdag 16 december 2009

well hello driving licence.

idag fick jag körkort. och klasströjan. och jullov. och en del julklappar köpta. hej hurra.
besiktningsmannen (som var en kvinna) var lite sur för att jag var för slarvig och körde för sakta på motorvägen (oh come on det var typ min tredje gång på den där vägen) men jag fick kortet i alla fall. tack!
sen när jag (vi, trodde jag) skulle tillbaka från besiktningskontoret kom min lärare bara till dörren och sa grattis och hejdå. jag sa snabbt att jag inte vågar köra hem ensam. så han tog en av sina lastbilselever och satte honom i min bil. för trygghetens skull. han hade keps och var från sundom. när jag sa tack för att du kom med sa han det gick ju bra.
ja vi kom ju hem. i snön.
jag ska aldrig glömma hur mycket snö det fanns
dagen när jag fick mitt körkort.

2 kommentarer: