måndag 21 december 2009

pappa.

Min pappa är så fin
så fin.
Jag önskar att vår relation alltid kunde vara så som den är när den är som bäst.
Synd att det en del är så eller inte alls så.
Finns nästan inget mitt emellan.

Igår berättade han om andra pappor, pappor till mina kompisar. Som han gick i lågstadiet tillsammans med. Eller de gick inte lågstadiet, det hette småskola tror jag. Vilka som var konstiga och vilka som gjorde hyss och inte.
Och om en bok.
Som troligen finns sparad. Inte allt för långt ifrån där jag befinner mig i skrivande stund.
Jag fnissar och titulerar honom till familjens geni, efter vinsten i spelet. Vilket spel? Jo just det, familjegeni.

Calles skiva har kommit ut på Spotify. Jag lyssnar med båda öronen, hela huvudet och lite med kroppen. Men det hackar för internet är lite ostabilt. (Varför kommer det ett rött sträck under ordet? Det är väl ett ord?) Internet är icke så stabilt. (Tydligen bättre så)
Så fort jag har råd och tid sticker jag till närmaste affär och köper den. Den kan bli min första skiva i bilen. Inte illa pinkat, Calle! Det är en fin bil och en ära, borde han veta!
Eller... öh.

2 kommentarer:

  1. hehe jo, ja så ditt namn efter att ja hadd skrivi inlägge, smart^^
    Calle på spotify? Häär ska lyssnas! :D

    SvaraRadera