söndag 27 december 2009

kvällen.

Sami körde oss till krogen igår. Sami som hela tiden tjatar att han ska hälsa på mig. Nej säger jag, nej. Han tjatar mer. Nej. Nu träffas vi. Säger han ett knyst? Nä.

Ollis var först tråkigt. Tills vi träffade en stockholmare. Svenskar är så sköna, dom bara pratar, man behöver inte säga desto mer och säger man så är det nog något bra. Han spelade yatzi med sina sura kusiner.
En arkeolog från Umeå bjöd oss på drinkar. Jag har aldrig tidigare träffat en arkeolog. Jag blev nyfiken på yrket. Han sa att det var omväxlande.
Jag var det snyggaste och mest ärliga på hela krogen ikväll, sa en omkringresande pedersörebo. Tack sa jag. Han kastade yatzi-tärningarna och frågade vad det betyder om han får sex på alla tärningar.Det får han aldrig sa jag. Nångång här kom killarna, från Fontana. De måste på någon väg har haft med sig Jonny. Han brukade spela teater i Kimo. Gissa första frågan. "Va do mee i Robin Hood?" Ja. "Carro an ha vari mee i Robin Hood!" Jag älskar att tala om den pjäsen. Jag vet inte varför. Han kände alla snälla människor.
Ja, det var ungefär människorna.

För övrigt fick jag världens sötaste tröja och världens coolaste partysugrör av Carro i julklapp! Bilder utlovas någon dag. Tack igen!

Någon gång idag ska jag bege mig till Jakobstad. Hejhej.

3 kommentarer:

  1. vtack för värdens coolaste massagegrodo! :D

    SvaraRadera
  2. utan batteri men varsågood :)

    SvaraRadera
  3. ja ha skaffa batterier no, han lät ganska ordentlit :D

    SvaraRadera