lördag 26 december 2009

julannandag 2009.

I Maxmo kom jag på att min toalettväska är kvar på handfatet hos pappa.
Vi ska ändå TI FRÄMANDS imorgon så jag tar den då. Men det här betydde att jag tog med mig Natu, hennes hund och hennes kompis och körde till ABC för att köpa tandborste. Parkeringen var proppfull och det blev lite svårt. "Du kommer att krocka rejält en fin dag", sa Natu. Ja, det kommer jag. Men det hände i alla fall inte julannandag 2009.
Efter det körde vi runt lite i stan. Hon klagade på att jag la på blinkers "en kilometer" innan svängarna. Singstar hos mig sen. Och till slut körde jag hem dom.

Nu väntar jag på Carro, Jonathan, Wilhelm och Toni. Ringde Carro nyss. Precis när hon svarade fick jag limpan med julskinkan på i halsen. Förmågan att både svälja och tala var borta.
- Hallå? ... Hallå?
- Hahaha... Ja fick naa i halsin.
- Ja tråodd do hadd tryckt åv. Vi e redan påväg ti tett no. Vi har mee oss Wilhelm å Toni tråor ja.
- Tråor do he?

Jag öppnade just min flaska.

Och just det. Vad har jag och Natu gemensamt? Svar: båda är väldiga impulsmänniskor. Så nästa måndag sticker vi till Tallinn! Jag är glad för jag har aldrig varit där.
Två timmar tar båt från Helsinki. Och jag har aldrig.

1 kommentar:

  1. När barnet lag sig finns billigare på bookplus.fi än i bokhandeln ;D räcker det om jag älskar dig finns... inte längre på loppis xD

    SvaraRadera