söndag 4 oktober 2009

how to lose a friend in 10 minutes

I går var jag till Ollis med Serne som jag inte hade träffat sedan april, Carro, Jonathan och mot slutet kom också Bazooka. Allt var trevligt och vi pratade danska och önskade Olsen Brothers med Fly on the wings of love. Den spelades i slutet och jag dansade inombords.
Efteråt ville Bazooka till McDonalds och han ville ha med mig. Jag hade inget att invända. Lämnade min vän dallarn utanför (som jag alltid gör) och följde med. Vi var inne i cirka 10 minuter. När vi kommer ut igen säger Bazooka "din dallar e fösvunni".
Det regnade. Det var höst. Min dallar var försvunnen. Jag sa åt alla vakter jag såg att söka. De sprang runt lite för syns skull och sa att den inte är på torget i alla fall.
Vi ringde polisen. Jag vet inte om poliser bryr sig.
Vi gick in och åt maten vi egentligen skulle ta med oss hem. När vi var klara kom en vakt och sa att nu är polisen här och kör hem mig.
Jag och Bazooka körde polisbil genom stan. En vän fattigare. Det regnade fortfarande.
Poliserna frågade mig vilket värde den har. Jag sa att den har så högt värde att det inte går att förklara. Att jag behöver den.

Idag regnar det inte och nu ska vi ge oss ut på jakt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar