fredag 2 oktober 2009

inköp och frågor

Ibland när man fyller år får man presenter. Om det är för att trösta jubilaren för att denna blir ett år äldre eller för att visa uppskattning vet jag inte riktigt. Min present av min far var i vilket fall som helst i år pengar. Det gillar jag. Jag gillar också att tillfredsställa mig själv genom att köpa saker. Jag gick alltså ut på stan och kom hem med:

1.
.
kylskåpspoesi.

2.

Kajs, alltså Pleppo-Kajs, alltså en av mina två största förebilder och idolers, debutroman.

Hurra för det!

Nu har jag tre frågor.
1. Varför växer inte mina bambuskott?
2. Varför vaknar jag nu varenda eviga morgon mitt i en dröm? Det är inte hälsosamt.
3. Varför får jag inget svar på mitt ytterst viktiga mejl?

Och slutligen en massa hipp och hurra för min systerdotter som fyller 4 år idag och för varje år som går blir mer och mer lik mig. Grattis till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar