torsdag 20 augusti 2009

syltig skoldag

Tänkte bara säga att jag har börjat en väldigt, väldigt bra skola.
Gemenskapen är fin, man får kompisar och alla är gulliga och pratar och säger hej, till skillnad från tidigare läroanstalter jag utexaminerats från. Ämnena är roliga och kreativa. Maten är god! Man skrattar och man är den man är. Man trivs.

Idag har vi varit på konstutställning. Sedan hade vi multimedia och jag var som ett litet barn på julafton (åtminstone lite ditåt) framför min macbook. Finskan är enkel och valfri men jag hänger på för att jag inte heller vill glömma. Till slut subkultur tillsammans med en gymnasieklass.

Förresten så fick vi plättar till efterrätt idag. När det var min tur att ta tog sylten slut. Jag stod i dörren till köket och väntade på att få muntur och meddela köksan att sylten är slut. Då kommer en kille från gymnasiet och frågar om jag är allergiker.
- nä, men syltin e slut
- e sylti slut?! do behöver it va na blyg! BIBBII, SYLTI E SLUT!

Vi fick sylt. God sylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar