måndag 24 augusti 2009

korsnäskatt

Igår fick jag en fråga. En fråga om hur det går. För första gången på väldigt länge kunde jag svara bra och faktiskt mena det. Inte bara för att det är så man svarar.

Idag har jag skrattat så jag inte visste vart jag skulle ta vägen på drama. Vi satt i en ring och alla skulle i tur och ordning säga ett ord. Detta skulle bilda en berättelse. Vår lärare började med "det var en gång en..." för att få ett början. Eftersom jag satt bredvid henne var det sedan min tur och jag fyllde i med ordet katt. Fem klasskompisar och fem ord efteråt hade vi skapat en katt som bodde i Korsnäs. Slutligen hann denna med en visit i Korsnäs bageri och den var också olyckligt kär i grannflickan.
Det var faktiskt det roligaste jag gjort på länge.

Däremot har jag lite ångest inför kommande helg. Hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar