lördag 11 juli 2009

batman utan robin

Hemhemma sover jag i en obekväm säng med en madrass som bara faller i golvet. Klockan sex vaknar jag. För det gör solen också. Borstar tänderna med en äcklig tandkräm som funnits sedan 70-talet gjort på örter som min tandläkare gav mig. En liten parentes bara hur tänker dom, tandläkarna alltså, när man ligger där med käften full av slangar och instrument och dom pratar om åskväder och fina tänder och framtida studier. Man kan ju liksom inte svara.
Hemhemma dammsuger min syster upp oändligt med flugor. Det tycker hon är roligt. Det kommer fula märken om man smättar på traditionellt vis. Död som död.
Hemhemma promenerar vi och möter en bil med bokstavskombinationen BAT på nummerbrickan. "Vem e hedee? Batman?". Jag skrattade ihjäl mig men uppstod och är i skrivandets stund faktiskt helt återställd. Även om oväntade skrattattacker ibland uppstår i de mest olämpliga situationer.
Hemhemma firar vi femåring med lejontårtor och ikväll firar vi hundraåringen Pensala Uf med jag vet inte ännu vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar