fredag 26 februari 2016

en dag i februari

hejsan hej hej

har varit på konsert

blir så inspirerad av skapande människor,
det är nära nu

det darrar i luften som aldrig förr.

träffar människor från södra sverige,
närheten till där jag pluggade förut, mitt hjärtas stad
plötsligt inser vi att norra norrbotten förenar oss.
vi har alla en koppling till samma, avlägsna ort.

ja vad är oddsen.

idag var jag till tandläkaren
första gången på evigheter
trodde: 5 hål, smärta, skitdyrt
verklighet: 0 hål, smidig borttagning av tandsten, 400 kronor
tack tack livet

och på konserten:

min fru är en och åttiosju
jag vill ha en drink som heter flash
kan ni betala nu 110 kronor
ursäkta men har ni en penna
varenda jävla gång
kristian
spela för oss
det tänker jag ofta på




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar