lördag 2 januari 2016

sammanfatta.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gick på Bokmässan, bodde i Lappland, blev publicerad i tidskrift, fiskade med kastspö osv.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej vet ni inte ett enda. Detta året blev så himla långt ifrån allt jag trott och tänkt.

3. Kommer du ha några nya för nästa år?
NEJ.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Erika.

5. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov.

6. Vilka länder besökte du?
Finland, Norge, England, Wales.

7. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
En fast punkt, ett jobb och motivation till att orka tills det händer. Tack.

8. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid minnas, och varför?
Å herregud jag minns ingenting i ordning om något. Allt är virrvarr och svart.

9. Vad var din största framgång 2015?
Hahaha jag förstår inte frågan.

10. Vad är du mest nöjd med?
Att jag vågade läsa upp mina texter på scen.

11. Största misstaget?
Flytta till Lappland? Kanske, men är inte säker. Egentligen var det kanske bra att jag hamnade där, för annars, vad hade jag gjort annars? Flyttat hem? Usch. Kanske borde visa lite tacksamhet för Lappland och vad det gjorde istället.

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade en för jävligt muskelinflammation i låret stora delar av våren. Önskar ingen den. Hade feber i december.

13. Bästa köpet?
Muminpyjamasen och mustaschmagneterna i Stora Britannien. Samearmbandet, fjällrävenjackan, muminpusslet.

14. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Det senare halvåret köpte jag nästan enbart mat för den lilla summa som ramlade in på kontot. Och bensin.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Samen. När vi åkte någonstans tillsammans. Till Luleå och Kiruna och Finland. God mat. Att Ellens och min resa till England och Wales äntligen blev av. När Linnea kom som hemlig gäst till Uppsala. När jag blev erbjuden jobb (som jag inte kunde tacka ja till visserligen). När jag blev publicerad. När jag drog upp stora fiskar. När vi hade roliga besök hos oss. När det var festival och livat. Att Giovanni hade (och har) så bra humor. När jag fick Rackare av Sofie. När Oxie kom tillbaka. Lucia movie night.

16. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2015?
Pa to ta na kako.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrivit. Kämpat.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ångest över val jag gjort tidigare i livet. HE E SOM EE Å JA JÅOR VA JA KONA.

20. Hur tillbringade du julen?
Hemma i den östra bottnen. Med familj. En pappa, en syster, en svåger, en broder, en svägerska, en brorsdotter och två brorsöner. Jag har det bra.

21. Hur många one night stands?
Noll.

22. Hur många har du nobbat?
Nolla.

23. Favoritprogram på TV?
BRON. Gud vad jag är tacksam över att jag fick vara med om att det gick på TV. Och Idol, Bonde söker fru, Farmen med Giovanni, Sapmi sisters, Vem vet mest.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Vad är det här för fråga.

25. Bästa boken du läste i år?
Steglitsan. En man som heter Ove. Påbörjade även Livet efter dig, som jag älskade, men nu har jag slarvat bort den?! Förstår inte. Misstänker ABC i Torneå men hur kan jag ha lämnat den DÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar