måndag 28 december 2015

studentin.

Wiki gav mig studentexamen, via Örebro och Prins Eugen. Jag har avklarat studentexamen men kan inte säga att jag har gjort så mycket med den. På den tiden var det ett jävla tjat om att den var så viktig och bra och bla bla. Håller ej med, eller det har i alla fall inte stämt för mig. Har visat upp betygen en gång tror jag.

Minns fruktkorgarna, stränga blickarna, pulpeterna, tröttheten, rädslan för försovning. Rädslan för att inte klara det. Tänk att den ständigt finns den rädslan. Då, fast man var 18 år och hade så mycket framför sig, så gick man och trodde att allt var studentexamen. Idag är man avsevärt mycket äldre och tror att livet är hela livet.

Kom hem från Finland idag. Åker imorgon till Lappland för att fira nyår. Glad att jag städade lägenheten innan jag åkte iväg innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar