måndag 21 december 2015

glad påsk.

Julen. Den högtid jag gillar minst. Eller, jag vill tycka om den. Jag vill tycka att den är mysig. Och ibland är den väl det. När jag är trygg. Det var jag förra året när Samen var med men i år jobbar han och jag åker ensam till hem, och jag vet hur det blir. Hur det brukar bli, hur det är, hur det var, hur det blev. Hur det blir, när jag kommer och rör om. När jag står där, fri att kritiseras, klagas på. Halloj.

Lägger varje år ganska mycket tid och pengar (ja, jag har ett liv usko tai älä och jag måste liksom andra människor anpassa mina resor efter det) på att ta mig hem för att jag hoppas och någonstans ändå vill det, så snälla.

Jaha om man skulle dricka lite blåbärssoppa. Det är gott. Är sjuk, feber. Det var länge sen. Samen har varit här och matat mig med panadol. Det var snällt. Han lärde mig hur man lagar paketband sådär krulliga med sax. Jag har nu paketerat alla klappar. Hade tänkt beställa sista julklappen på www men insåg att det var 20nde december så i feberhettan gick jag till affärn och hittade vad jag skulle ha på 2 minuter. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar