tisdag 13 oktober 2015

hoppa från soffan.

Samen har en motionscykel som är svår att komma upp på. Dom senaste veckorna har jag stått på soffan och försökt klättra men inte går det. I början var den även omöjlig att komma ner från, men nu har jag lärt mig att ta mig ner själv. Något som samen stundom glömmer.

Igår när jag cyklade i vardagsrummet medan han lagade mat ropade han: "Vill du ner?"

Jag var redan påväg ner men svarade ändå "ja" och tänkte att jag skulle överraska honom och komma in i köket.

"Jag ska bara tvätta händerna"

Jag la i en högre växel och sprang för att hinna ut till köket innan han entrade vardagsrummet. Så hårt att jag slog foten i soffkanten och ramlade pladask. Så kommer han i dörröppningen:

"Oj! Hoppade du från soffan?"

Hahahahaha varför skulle jag hoppa från soffan. VARFÖR. Den mentala bilden av mig hoppandes ner från en soffa har etsat sig fast. Hårt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar