torsdag 6 november 2014

tystnaden som uppstår.

Ja jag har inte skrivit på tusen år. Här. Jag vet inte men det känns som att det inte händer så mycket, samtidigt som det ändå gör det. Men jag känner mig lite instängd här. Som att jag inte riktigt tar del av det som verkligen händer. Jag är här ute i skogen och håller på. Jag kan inte ta mig an saker hur jag vill. Eller jo, men ändå nej. Inte som jag kunde i Växjö. Nu följer jag ett 9-15-schema och massa andra scheman. Jag tappar ett sätt att se saker på samtidigt som jag får ett annat. Men jag saknar att prata med okända människor på gatan, gå på gatan, se gatan. Se konstiga människor, snälla människor, elaka människor. Alla dom finns här också men man lär ju sig mönstret.

Hursomhelst så är jag ju här för att skriva och det gör jag och jag tror att jag gör det bra och det är roligt och jag lär mig jättemycket. Vad spelar då resten för roll, kan man ju tänka. Ja det mesta är ju ändå bra. Det stora hela. Förutom att batterierna i mitt rum är trasiga och jag lever i 15 grader. Ja nej jag måste väl bara lära mig att fokusera. Har aldrig i livet varit bra på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar