lördag 15 november 2014

apelsinmantrat.

Idag åkte jag och tre kompisar in till stan med skolans bil. En klasskompis som genom fönstret sett oss åka iväg skickade senare sms till mig och bad mig köpa hem apelsiner till honom.

Det gjorde jag, och när vi kom tillbaka till skolan gick vi åt olika håll. Två av mina kompisar som var med på färden gick till skolbyggnaden, jag gick till mitt rum på internatet och med mig hade jag apelsinerna.

Inne i skolbyggnaden var tydligen också min kompis som ville ha apelsinerna. Han var på väg ut, och först mötte han den ena av mina medresenärer.

Hon: Ida har dina apelsiner!!

Sen mötte han den andre.

Han: Ida har dina apelsiner!!

Därefter sprang han ikapp mig.

Han: Ida!
Jag: Hej! Jag har dina apelsiner!!

2 kommentarer:

  1. alltså har skolan en bil? vem körd?

    SvaraRadera
  2. haha ja elär två minibussar! en på teaterlinjen körd

    SvaraRadera