måndag 9 juni 2014

uppåt.

Min vän My är här och har varit hela helgen. Vi har som vanligt haft det trevligt. Tittat på tv-serier, lagat och ätit mat, vandrat på stan. Idag skulle hon klippa sig så jag tänkte att nu. Nu ska jag ta och följa med och göra det som jag har tänkt på så länge men inte riktigt vågat. Klippa rak pannlugg. Så nu är det gjort. 



Nu är jag redo för äventyr i norr. Åker till Stockholm imorgon på förmiddagen och flyger därifrån till Luleå under aftonen. Där hämtar min same mig I MIDNATTSSOLEN. Ska räkna renarna längs vägen, för det är ju en bra jävla bit. Åtminstone för en som inte är van med avstånd längre än maximalt 100 kilometer. Som jag.

Ska också åka upp till landets nordligaste befolkning. Det är alltså bland andra mina så kallade svärisar (nä har inte ingått äktenskap men ni förstår). Svärsamer. Det här är absurt men samtidigt är det ju vad jag har drömt om. Och mer än så.

Tar ju med telefonen så ska blogga så gott det går (mina fördomar säger "inget internet hahahah" men jag VET ju egentligen att det inte är så) under tiden. Visa bilder. För jag tänker att det ska vara så HIMLA VACKERT där. Funderar på att köra någon typ av "vart är jag på väg?"-lek på min instagram men får se. Vi hööösch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar