fredag 7 februari 2014

fredagsrapport.

Idag börjar OS. Jag är glad. Fast min favoritgren, herrishockeyn, börjar inte ännu på några dagar. Damhockeyn börjar imorgon. I somras när jag var på utvärdering för elektroderna träffade jag en av spelarna som är med i laget nu. Vi pratade finska. Det var kul. 



(Halsbandet fick jag av min syster 2005. Vi körde på min fyrhjuling till en butik där det fanns. Hon livrädd, jag full i skratt. Och fan.)

På tal om elektroderna så spelade jag in film hela dagen igår. Det var roligt. Det mest tidskrävande - redigeringen - väntar i dagarna.

På tal om dagarna så går mina distansstudier hittills ganska bra. Danskan är svår, faktiskt. Jag har inga problem med förståelsen varken i tal eller skrift, men jag har grava problem med uttalet. Känner mig dum varje gång jag ska bräka någon mening inför klassen i mitt headset. Identitet och tvåspråkighet är skitkul, jätteintressant. Läser hela tiden. Jag längtar till slutuppgiften, där jag ska glänsa.

Nu ska jag till Emely. Vi ska göra hamburgare och spela Oxie. Ibland, oftast, är jag så himla glad att detta är mitt liv, just här, just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar