fredag 1 november 2013

tvålandsliv och lilla my.

God afton, människor. Ikväll är jag lilla My. 



Halloweenfest hos Jennifer och senare ikväll ska vi beskåda Kristian Antilla när han konsertar på en bar i stan. Jag har tänkt mycket på det. På Kristian Anttila, på Markus Krunegård, på Timo Räisänen (som nu visserligen inte sjunger så mycket på svenska), på Markoolio.

Vad hade hänt om dom hade vuxit upp i sina föräldrars hemland Finland istället för i Sverige? Hade dom blivit musiker? Artister? Hade dom blivit lika kända i Finland? Vad hade dom och deras (finska?) texter betytt för mig idag? Antagligen hade jag knappt vetat om dom, eller i alla fall inte lyssnat på dom aktivt. För att det blir så med finska artister. Ofta. Tyvärr. I mitt hemland Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar