söndag 3 november 2013

farväl vecka fyrtionågonting.

Denna vecka har jag:

Färgat håret. Rött är min favoritfärg på hår alltså.



Köpt en mössa. Vintern 2006 när jag skulle gå ut ur mitt barndomshem mötte jag min bror i dörren och han frågade om jag skulle gå ut utan mössa. Ja sa jag. Han hävdade att jag skulle frysa dumhuvudet av mig. Nu är det 2013 och det ska inte hända, tamigfan. 



Haft besök av en av dom som jag åkte till Italien med. Hon hade höstlov så hon kom och hälsade på. Vi hade i uppdrag att gemensamt skriva ett blogginlägg om vår resa till organisationen vi åkte med. När vi skrev började vi bråka. Like real skribents. Vi bad om ursäkt och hon sa "märker du hur det blir när man har starka viljor?". Sen skrattade vi ihjäl oss och hon härmade italienare och vi stekte ägg halv tolv på natten.

Varit i skolan. Producerat dåliga texter. Druckit kaffe med vän. Väntat på helgen. Tränat, ridit, åkt av och an. Använt verbet "skrinna" flera gånger och efter tystnaden fått ändra till ett "oj alltså åka skridskor". 

Gått på halloweenfest och sett Anttila. Tappat kontrollen men lyckats ta mig fram. Träffat en sjukgymnast och en basist och bägge bjöd mig på öl, som om jag behövde det. Men fram kom jag för det skulle jag, ska alltid fram. Hade mitt livs kväll tyckte jag. Försökte prata finska med Anttila men han kunde ingen sa han och svamlade jag något om hans musik och så sa vi hejdå och det sämsta med att ha smarttelefon är att fotografier får ett helt annat värde. Fick låtlistan i alla fall, vad jag nu tänkte att jag skulle behöva den till. "Märker du hur det blir när man har starka viljor?" Herregud vad jag märker det. Därför är jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar