måndag 14 oktober 2013

lunes.

Måndag!

Kalla mig pensionär men imorse steg jag upp och kände mig kraftfull, inte sådär trött som man brukar efter helger. Lär behöva krafterna imorgon. Sista repetitionen innan föreställningarna med dockteatern. Det är svårt. Mycket tålamod. Som jag inte har. Kan inte prata med tillgjord röst samtidigt som jag styr en docka (som jag är missnöjd med) och dessutom VET vad jag ska säga och kommunicerar med BARN som inte har gränser. Tungt i huvudet. Men jag har stått inför större prövningar, kan jag väl påstå. 

Nu har jag också sökt kurser till vad som förmodligen blir min sista termin som student på ett tag. Känns både bra och dåligt. Men, dagens fråga: När blir livet som man tänker att det ska bli?

Får se vad som händer. Kanske studerar jag längre om jag inte finner jobb, kanske åker jag iväg och lär mig spanska, kanske söker jag något stipendium och gör något fånigt projekt, kanske bestiger jag något berg. Inte vet jag. Vill inte veta. Inte riktigt än.

Har i alla fall hittat mitt livs kurs som jag hoppas att jag blir antagen till. Den heter Identitet och tvåspråkighet. Utöver den ska jag ge Kreativt skrivande en chans till. Och lite annat. Gott och blandat. Paras sekoitus. Radio Nova. UUTISET. Raisa Pöllänen. Godnatt, alltså. 

(Dagens svar: Aldrig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar