torsdag 10 oktober 2013

dessa dilemman.

Nu har jag ett sånt där löjligt dilemma igen.

Självständighetsfesten á la Växjö campus krockar med vår studieresa till Dramaten.

Även om det kan låta som ett självklart val vill jag faktiskt det första lika mycket som det andra. Jag älskar att leta rätt på alla finländare som lufsar här (har hittat 5 för i år, och det är bara oktober) och sedan ha en riktig fest. Det är dessutom på en fredag i år. Och vi brukar ha roligt. Gillar att prata finska och träffa nya människor. Det är ingen vanlig finnefest. Det är i Sverige. Kan ej beskriva stämningen.

Men såklart åker jag gärna till Dramaten också. Vill jag spara pengar ska jag dock stanna här och fira Finland. Resan blir dyr, och jag kan åka på egenhand och se pjäsen betydligt billigare. Och den är ingenting som står på min lista över saker jag måste se. Jag ser den hemskt gärna, men det är inte Alakoski eller Gardell eller liknande som jag behöver i mitt liv. Däremot lockar ju den där rundturen bakom kulisserna ganska mycket. Och vinterstockholm. Och skulle det ha varit på ett datum som inte betydde fest med finländare så hade jag åkt ganska direkt.

Ah. Min hjärna. Blir galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar