söndag 15 september 2013

mardröm.

Hej, nu har jag haft min fest och det kan hända att jag är lite berusad men jag tror att jag kommer att kunna hantera morgondagen och det känns så förbannat skönt.

I alla fall: Jag har världens finaste vänner och jag har fått så roliga och bra presenter att jag är helt rörd. Kanske visar imorgon.

I alla fall 2: Jag kände egentligen bara ett märkligt behov av att skriva av mig så jag tänkte dela med mig av en hemsk dröm jag hade föregående natt.  Jag drömde att jag fick resultatet från tenten i postkolonialism som jag tentade för tre veckor sedan.

Jag fick 7 och ett halvt. Som i högstadiet och gymnasiet. På universitet (åtminstone i Sverige) kan man få underkänt, godkänt eller väl godkänt. Absolut inte 7 och ett halvt. Men det fick jag, och jag började gråta för jag blev så glad. Det var ju över 4 så det var ju godkänt, och med råge.

Men så sa min lärare att jag inte var godkänd för att jag var så dålig annars på kursen. Att jag bara råkade ha tur på tenten. Sen träffade jag en annan elev som också fått resultat. Han fick 6- och han var godkänd och behövde aldrig mer behandla postkolonialismen. Jag skulle ta upp detta till någon högre nivå (typ rektorn) men det hann jag aldrig för jag vaknade. Arg, ledsen och i obalans.

Förbannade dröm. Men sen kom ju mina kompisar så då blev jag glad igen. Få se bara hur det verkliga resultat blir. 10 säkert. 10+.

I alla fall 3: Nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar