söndag 22 september 2013

italy vs helsinki.

Här sitter jag, mitt i natten. Trött men förväntansfull. Måste hålla mig vaken för halv 3 ska jag hämtas upp utanför Ica.

Därifrån ska jag köras i en Jeep till Kastrup och därifrån ska jag, och 5 andra, flygas till Italien. I Badolato i söder ska vi gå en kurs som heter Teater, sociala medier och mångfald. Jag är mest intresserad av det första, men allt ska bli kul.

I somras när jag var hos min sändarorganisation för att lämna in biljetter och kvitton från Wien fick jag nys om denna resa, så jag ansökte och blev antagen. Ska bli lite skönt att ha några svenskar med sig denna gång, även om jag inte känner resenärerna i fråga. Jag gillar ju svenskar, fast jag går hårt åt vad gäller deras allmänbildning om grannlandet i öst.

Så ja, tack livet för möjligheten, tack EU för finansiering och tack jag själv för mod. Vi ses om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar