lördag 23 mars 2013

ja eller nej.

Har blivit erbjuden botoxbehandling. I läpparna.


Nå nej. I mina lårmuskler. Vill göra det. För att det är bra. Det slappnar av musklerna och tränar man bra under tiden kan det hållas avslappnat en längre tid. Men. Mutta. But. Bene. Aber.

1. Sjukhus är min absolut största skräck. Jag klarar inte av det längre. Behöver bara entra byggnaden 
för att få blodtrycksfall, yrsel, panik och hjärtklappning. Det här på grund av traumatiska händelser från tidigare som har fastnat i min dumma hjärna. Jag är inte rädd för nålar eller blod eller något sånt specifikt. Det är bara miljön. Stämningen. Allt. 

2. Jag genomgick denna behandling för 10 år sedan. Och jumalauta den smärtan. Jag har hög smärttröskel men där grät jag. Nålsticket var ingenting. Men injektionen i sig. Obeskrivligt obehaglig. Jag har både frågat Google och min terapeut, och båda hävdar att det inte gör mer ont än ett myggbett. Men jag undrar om dom menar nålen eller stunden när medlet når musklerna? 

Men ja. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att göra det ändå. Vill någon komma med så att jag har någon jag kan skrika på och knipa sönder? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar