tisdag 5 mars 2013

edwalls allan.

Bolmsö idag. En pittoresk ö mitt i ingenstans. Samma storlek som min hemby i invånarantal, ungefär. Har länge velat finna ett sånt ställe i Sverige för att kunna jämföra lite. Dom hade skola och affär.

I bilen på väg hem släpptes folk av längs vägen, och till slut var vi tre kvar, en i varje bänkrad. Jag i den mittersta. Jag satt i mina egna tankar när min selektiva hörsel plötsligt aktiverades och jag hörde personen i sätet bakom mig säga "May I present..."

Jag tittar lite frågande bak och min hjärna kommer i samma stund ihåg att den också, någonstans vid sidan om alla tankar, har noterat ett "Ladies and gentlemen!" strax innan detta, och även ett lite längre mummel innan dess.

Jag: Pratar du med dig själv?
Han: Ja, har ingen annan att prata med här bak.
Jag: Jaha. Vem tänkte du presentera?
Han: Allan Edwall.

Bra plan. Ursäkta att jag avbröt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar