onsdag 5 december 2012

"hon sitter bara och läser"

morgon:
slut på allt.
knaprar
knäckebröd,
vatten
lite smör
en svart banan.

förmiddag:
snö i skorna
men inte bliidon
så det är okej
säger jag.
stressade studenter
någonting om satslära
ordbildning
fras, jag vet inte.

middag:
sover nästan
stirrar
adverbial, orsaksadverbial
svarar på frågan VARFÖR
jaha, vihdoin
varför finns vi?

eftermiddag:
mörkt
snöar runt ljusen
du har inte glömt något
VAD SA DU?
du har inte glömt något
NÄ JAG VET
thank you sweden for reminding me
bussen är nästan tom
hon klarar ju sig själv.

senare:
glider i snön
med hjul utan dubbar
tänker på en anekdot
möter två

kväll:
köper finsk rusdryck
sätter mig i värmen
öppnar inte drycken
öppnar böcker
läser förstår inte tar inte in
tänker onda tankar och får blickar
som jag inte vill ha
vad är det där för jävla sätt
SÄTTSADVERBIAL

sen kväll:
slänger allting
viker ihop benen
jaha det är snart torsdag
oundvikligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar