söndag 2 december 2012

belåtenheten.

Ikväll var Hampus och jag på hockey. Derby. Mot HV71. Ska erkänna att jag hade högre förväntningar på stämningen och matchen i allmänhet, ett derby är ett derby och det ska man märka. MEN det viktigaste och bästa skedde - Lakers dominerade och vann rättvist. 3-0. Norrena höll nollan.

Därtill kom pucken över plexiglaset precis där vi satt. Studsade på Dallarn och landade alldeles lägligt för att jag skulle göra anspråk på den. Ja. Jag har pucken från Norrenas trettioåttonde noll-match (ja, dom har antagligen bytt några gånger men en av dom).  Den är tillverkad i Tjeckien. Som Dallarn. Räddaren är från Österbotten. Som jag.

Ni må tycka att jag är fånig men för mig är den värdefull. Söker inte lyckan i Thailand när den finns i ishallen 5 kilometer bort. Godnatt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar