måndag 3 september 2012

på gång.

Denna vecka kommer att bli stressig som fasiken. Men rolig. Men stressig. Men rolig.

Skola tisdag och torsdag. Simma sju kilometer. Göra mig av med gammal kurslitteratur. Åka in till stan och köpa partyhattar och tavelramar. Fixa med närvarointyg och kolla upp diverse möjligheter. Har gjort en sen anmälan till en kurs i isländska som jag hoppas blir av. Städa. Festa på fredag.

Och det kan hända att vi på fredag festar av två anledningar. Det var meningen att det skulle vara min födelsedagsfest men det kan bli en orsak till. En mycket skön och hurtig gubbe från Umeå är med i Postkodmiljonären och har en fråga kvar till miljonen, med en livlina kvar.

Han är så otroligt fin. Han chansar friskt samtidigt som han vet mycket. På en fråga var han nära att ta 50/50 men ångrade sig och sa "Äh vafan ska man hålla på å tjafsa för, jag kör på alternativ D, utan livlina!". Och så var det rätt!  En annan gång sa han "Jag vet ingenting om det här, men jag svarar A!" Rätt, igen. Jag har tänkt på honom varenda timme sedan det slutade. Jag vill så att han ska få vinna.

2 kommentarer:

  1. Oj, isländska? Det var inte dåligt. För mig låter det lika svårt som holländskan. Hoppas att kursen kommer igång. Kanske du en vacker dag besöker Island?

    SvaraRadera
  2. är holländska svårt? jag tänker att det måste vara ganska likt tyska. fast tyska är visserligen inte heller lätt, i synnerhet inte grammatiken. ja, island vill jag till någon gång! har sökt sommarjobb där två somrar men inte fått.

    SvaraRadera