tisdag 7 augusti 2012

om det är det jag vill.

smygbitter men halvlycklig
halvfärdig men tvärsäker
social men ensamvarg
det enda jobbiga med ensamheten
är början
innan man är tillbaka på på noll
efter att i ett halvt år vant sig med motsatsen

för jag har aldrig haft svårt med ensamheten
egentligen är han ganska snäll
låter mig pissa med öppen dörr och duscha hela natten
skriva en låt om hur konstigt allting blev
spela upp den och låta det låta hur bedrövligt som helst
om det är det jag vill

sova på soffan framför ett löjligt program och drägla som ett svin
googla vad som helst, åka vart som helst, säga vad som helst
lägga mig 05 när det värsta kreativitetsruset är borta
om det är det jag vill

han låter mig ha hela livet med mig, bakom mig och framför mig
han dömer mig inte, han sviker mig inte, han ljuger inte
han är inte osäker på sig själv och han är inte osäker på var han är
för han vet att han alltid kan ringa på min dörr
jag öppnar.

1 kommentar: