fredag 3 augusti 2012

en helg på det.

Igår hade jag storstädning. Det var länge sedan. Städade ur min låda med smycken och har numera en påse örhängen som väntar på att någon av mina syskonbarn ska skaffa hål i öronen. Det är ingenting jag förespråkar innan helst 10 år fyllda (säger jag som skaffade när jag var 9 och pappa var i London), men först till kvarn får påsen.

Idag då? Jag har simmat två kilometer med fredagskänsla. Är denna helg helt ensam (alltså utan någon jag känner) på campus sedan första helgen jag bodde här. Ikväll ska jag skriva, se på TV och utöka min allmänbildning. Dessutom: När jag kom från simhallen idag möttes jag av detta i postlådan


En Lilla My-börs från min svägerska med kompani helt spontant. Då blev jag glad. Det är något speciellt med spontanpresenter. Finns få saker som ger mig såna lyckorus som fina Muminprylar. Tack!

1 kommentar:

  1. På tal om muminprylar: köper man en Maxbox på Max får man glas med Mumin! Eller ja, man fick i alla fall det förra veckan, fast jag missade att köpa :(

    SvaraRadera