tisdag 13 mars 2012

det gångna året del två.

Hade glömt bort att jag höll på med ett projekt som detta. Måste avsluta det innan det byter år igen.

Augusti

I augusti var det väldigt mycket "ta vara på det sista". Mycket Pekka Maghandi, många verandakvällar, mycket samkväm, mycket barn, mycket sånt. Var till Tuuri med Madde och på krog och Konstens natt med Johanna. Vann en "skriv dålig poesi"-tävling, hittade en brud åt Dallarn och gick på traditionell humorshow med min kusin. Slutligen åkte jag tillbaka till Småland och var glad över det.




September

I mitt huvud var det höst men här nästan som sommar. Varmt och skönt. Träffade alla saknade vänner. Spelade spel, grillade hos Emely, jobbade ganska ofta, tröttnade på te, fyllde 21 och firade med hästfest. Och så Myggjakten med Erika! I övrigt handlade mitt liv om att begripa litteraturteori. Det var minsann inte lätt.



Oktober

Tyckte det var mycket roligare att fota mig själv från konstiga vinklar än fundera på C-uppsats. Tillbringade dock rätt mycket tid på biblioteket och kom igång så småningom. Var hemma för att gå på Pleppo Live-premiären. Ni som följt denna blogg eller annars bara känner mig vet hur fantastiskt det var, ni som inte läst kan tänka er. I Småland åter hade Emely födelsedagsfest, det var på alla vis tutornas kväll.



November

Detta var månaden när det började hända grejer. Någon kanske skulle kalla det för månaden när det gick utför. Jag kallar det kreativitetens månad. Vi födde dallarbloggen, Emely och jag. Höll på hela tiden och klädde och tänkte och vred och vände. Och skrattade. Tjöt. Mest nattetid. Konstig fest i en korridor, bokmässa och Samarkand. Och det var nog i november som mitt intresse för samerna blossade upp på allvar. Gick humorkursen med Ellen och hade det bra där varje onsdag. November var nog en bra månad. Det hände mycket med mig.


December

Jobbade, försökte skriva klart uppsatsen, var jättetrött jätteofta men tyckte ändå att livet var rätt kul. Självständighetsfirande med landsmän, jubileumssittning med Norrlands där jag fick en ren jag aldrig ska varken slänga eller glömma, var på pingstfest hos Emely och avslutningsfest hos Emmy. Strax efter det båtade jag hem och glömde kameran. Men jag firade en fridfull jul hemma och ett roligt nyår hos Jonathan med braiga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar