måndag 12 mars 2012

att återgå.

En veckas ledighet är till ända. En vecka när jag läst böcker, gått runt på gator, umgåtts med fina människor, läst böcker, tänkt mycket på drömmar, syskon, relationer, att definiera ordet social, kramar, glass och förstås språk, gått från stan och hem till campus i natten och skaffat mig en någorlunda dygnsrytm där jag slopat det här med 15 timmar utmattningssömn. Allt behövdes. Och så en förträfflig helg på detta. Thaimat, spökprat mitt i natten (dom finns inte), fest, krog, skjuts på dallarn och hejdå på bussen.

Men nu är det dags att återgå till verkligheten (finns den?) och vardagen (finns den?). Om fem minuter ska jag traska iväg på min första föreläsning på kursen Kreativt och kritiskt skrivande, den heter Kritikens och kulturjournalistikens roll. För första gången på länge ska det bli roligt. Äntligen ska jag få sitta där och känna att allt är fint och lärorikt. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar