söndag 19 februari 2012

plusgradsnatt.

är det dom?
ja.
är du händig?
inte så värst.
har du varit här förr?
det var vår då.
den är på väg i år igen.
kan dallarn dansa?
inte jättebra.
ska du inte ha lite?
jag går på penicillin.
du måste ha legitimation, har du legitimation?
vi är nog 23.
ni måste ha legitimation.
skojade bara vi är 21 hejdå.
vad är det för skillnad?
när bör man ha bråttom i livet?
kan jag få något utan alkohol men med jordgubb?
går det bra med passion?
ja. och ja.
(men hur kopplade du det?)
vissa människor är lätta att umgås med.
man ser liksom samma saker.
använder man ögonen behöver man inte använda så mycket röst.
är ni från finland?
pratar ni båda finska?
it kan vi na finsk vi.
para liiiitte.
nä, vi kan inte.
men......
kom nu.
mat på natten är gott.
ganska.
det pratas om hemlandet.
jag tror det berör idrott.
det är ju det vi kan.
känns det bra?
ja, hittills.
det är viktigt att man får ketchup om man känner för det.
kan man äta på nätterna?
kan man jobba på nätterna?
kan man äta på morgnarna?
det är väl hur man blivit van.
jag är van med sånt som är lite rubbat.
längtar du hem?
sällan.
ska vi gå?
vi kan testa.
jag fyller 25 idag.
grattis.
tack, detsamma.
jag tror det är bäst att jag cyklar bakåt.
imorgon är nästan ny vecka.
går hårt genom vattenpölar upp till vaderna.
tänker på hemska saker.
mörkret, ensamheten, sjukligheten.
tittar bakåt och funderar på vad som är friskt, egentligen.
låser upp dörren medan jag hälsar på någon som hälsar tillbaka med ett fyllehick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar