fredag 17 februari 2012

jag är sämst på att pissa på beställning.

idag var jag till doktorn för första gången på säkert 7 år. jag går inte till doktorn. jag tror att så mycket är hypokondri, jag tror på kroppen och jag tror på huskurer.

men idag alltså. och nu har jag penicillin i en vecka framöver. urinvägsinfektion. lagom kul, fast det är inte så smärtsamt. jag är bara glad att jag hann medicineras innan det gick upp i njurarna.

ikväll ska jag och ellen ha fredagsmys med tacos och film. denna gång ska vi köpa majs.

5 kommentarer:

  1. Ha, ha... alla kan ju inte vara bra på allt! ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte fråga en sak: när du var i Jokkmokk, såg du om de sålde näbbstövlar på marknaden? Pjäxor skulle jag kalla dem. Du vet sådana skor med böj framtill, ofta gjorda av renskinn. Jag har letat sådana, både i Vasa och i Umeå men inte hittat. På nätet är de svindyra. Minns du vad de i så fall kostade?

    SvaraRadera
  3. jag såg att det fanns! tyvärr såg jag inga priser, kollade inte så noga i och med att jag inte planerade att införskaffa. men det lär inte vara sista gången jag var där, så nästa gång kan jag kolla ;)

    SvaraRadera