tisdag 14 februari 2012

fjåortond.

jag tror jag kommer att minnas den här vintern som vintern när jag lyssnade jättemycket på nordman och snokade i släktled och skakade av mig kreativitet på bisarra sätt och hittade en del nytt. såväl mat och musik som vänner och platser.

vet inte riktigt vad jag ska göra i sommar.
om jag får jobb vill jag jättegärna stanna här.

samtidigt vill jag inte gå miste om alla ljusa nätter, alla mina barn, allt rågbröd, sommarteater, annat obeskrivligt sommarspex, att få prata så som mina rötter säger, att inte behöva förklara varför, att kunna gå rakt på sak, att inte behöva känna att det är fel att tappa kontrollen, och i juli när jag åter äter godis; pätkis.

fast som sagt, får jag jobb stannar jag här. jag har skype (som används maximalt en gång per vecka), här är man glad, fördomsfull men på ett annat sätt, det är en annan stämning och en varmare känsla. det är okej att vara snäll utan baktanke här, det är ingen som tycker att man är korkad om man inte riktigt förstår. man dömer inte på samma sätt. finns inga dumma frågor.

jag kommer aldrig riktigt att förstå hur det är.
att det enda jag faktiskt har är det jag bär på just då.

1 kommentar:

  1. Oj nej, men du ska göra som det schänns bäst....;) Snart får vi kom å hels å på de! Stora kramar till dig och alla renarna från oss!

    SvaraRadera