tisdag 27 december 2011

tidslinje.

igår drack jag och erika julmust och åt julstjärnor och spelade spel och struntade fullständigt att det var en "partydag".
i morse vaknade jag av att det blåste i mitt hår. trodde fönstret skulle ge efter för dagmar.
idag kände jag mig ovanligt populär när först min syster ringde och frågade om jag ville med till tro, hopp och kärleksstaden, sen min bror som undrade om jag lagade mat och sist min kusin som undrade hur jag mådde, ungefär.
i eftermiddags gav jag mig fan på att åtminstone sidantalet ska vara 18 innan deadline, om jag sen går upp till opponering i tid eller inte spelar ingen roll men åtminstone sidorna. och vips såg jag sida nummer 13. fem kvar. men en avhandling och en bok ska läsas och blandas in därtill så ännu ska jag varken ropa hej, morjens, tjena, goddag, tudiluu eller någon annan hälsingsfras. studenters broar äro rangliga.
ikväll har jag tittat på en dokumentär om peter forsberg med pappa. sedan frågade han om jag chattade med en pojke.
imorgon ska jag träffa johanna och natu i min älsklingsstad. under denna hemmavistelse ska jag leva ekonomiskt för att kunna ta mig till jokkmokk. därför gör jag blott en vasaresa (med eventuellt undantag för nyår) denna gång. så bor ni i vasa och vill träffa mig ska ni ringa hastot. när jag kommer hem ska jag försöka utöka sidorna från 13 till 14. vad är väl ett jullov i pensala...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar