söndag 18 september 2011

myggjakt.


Myggjakt med Norrlands igår. Tema var musik. Erika och jag var i rockgruppen. Hoho.

Först förfest. Vi dansade norrlandsdansen och övade in grejer att imponera på juryn med. Jag fick en hästtatuering! Rock. And. Roll. Var lite svårt att inte skratta medan killen ritade. Och varje gång jag skrattade ritade han snett. Till slut var jag tvungen att titta in i väggen och tänka på det sorgligaste jag visste för stunden.


Vidare till Sivans efter lite lekar på ängen. Vi åt mat och sjöng sånger och snapsade. Jag var uppenbarligen nöjd över min häst.

Erika var mycket fint och roligt sällskap. Hon och jag var tvungna att titta i sånghäftet när vi sjöng nationalsången. Men det tyder ju bara på att allt är i sin ordning. Av våra blickar att döma var det nog ungefär här som det började spåra.

I kåtan ramlade jag runt och satt i en soffa iklädd huvudbonad.

När vi gick hem satt två killar på bänken bakom mitt hus. Erika frågade helt naturligt och självklart och rakt på sak:

- Skådar ni på na skillt elo?

Jag trodde för ett svagt ögonblick att det är nu jag skrattar ihjäl mig på riktigt. Jag överlevde och kunde konstatera att härrigud va råolit vi ha hadd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar