torsdag 4 augusti 2011

för några dagar sedan

i lördags efter att ha givit föda åt fyra olika katter i samma kommun körde jag vidare till favoritstaden och mötte upp tre favoriter på olika vis; johanna, alfred och anders, bakom mitt gamla hus.

alla fyra förstod ungefär lika mycket, tror jag, när vi gick till strampen. där var stolarna höga och erika salongsberusad. hon lärde mig någonting om hur superhjältar gör som jag redan har glömt.

när vi såg köerna beslöt vi att gå till ollis. anders glömde pengarna i sin lägenhet och plötsligt var vi bara tre kvar. så skulle det även förbli, ty han behagade välja ett rökigt fontana framom en skådespelerska, en poet och en komiker av rang. han anade nog inte vilken kul-tur han gick miste om.

vi skulle spela alias men dricksklockorna störde och det var ingen riktig tävling. jag önskade en låt som aldrig hann spelas och träffade elli. alfred träffade sin dubbelgångare. det hände ganska många konstiga saker. jag och johanna skulle visa upp vår klättrarskicklighet men kom inte ens ett steg upp.

avslutade en rolig kväll med soffhäng i lägenhet och roadtrip till johannas hem.

- vaför har ja dehär sådi högt?
- för att e kom sting!

jag skrattar så mycket i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar